söndag 3 april 2011

Hemma i sköna gröna G

Grönt är väl en rejäl överdrift. Allt tycks jämngrått, lite regn och allmänt urkigt väder.

Befinner mig för närvarande i G, i mitt rum hemma hos morsan. Känns konstigt. Det är fortfarande mitt rum men ändå inte. Har kvar massa saker men det är inte samma sak. Ska bli skönt att åka hem imorn även om det varit väldigt bra att vara här. Svårt det där med hem, det är ju hem åt bägge hållen. Kommer över påsken igen.

Har hunnit träffa de flesta jag velat, inte riktigt alla men man kan inte få allt. Också konstig grej med att flytta, byta stad. Byta människor och sen komma tillbaka, samma sak fast ändå inte.

Känner mig ofokuserad, blir lite less på det. Skyller på vädret.

1 kommentar:

  1. Kul att du skriver om just att ens egna "rum" hemma, jobbar precis på ett inlägg om mitt flickrum, hehe. Men åh, känner igen mig i vemodet med att komma hem till ett rum man liksom växt ur. Men jag tror man vänjer sig, jag känner mer och mer att det är en rolig kontrast att komma hem till. Sen efter ett tag känner man att man måste tillbaka till sitt egna numer vuxenliv... eller känner du också så?

    Jag tycker du ska slänga upp lite bilder på ditt lapptäcke här på bloggen, nyfiken! :) Kram

    SvaraRadera