onsdag 6 april 2011

The rain in Spain stays mainly in the plain..

Gissa vad jag läser till nästa literature seminar; om inte Pygmalion by George Shaw.
Detta är alltså manuset som ligger till grund för musikalen My Fair Lady, har sett filmen från 1964 tidigare samt sett den live (dock på svenska). Annorlunda att läsa manuset men intressant att se skillnader. Nu ska det ju tilläggas att det var ett tag sen jag såg den. Den är inte så tjock åtminstone, vilket är bra eftersom vi ska redovisa Willy Russels Educating Rita samma tillfälle (på måndag).

Idag är jag åtminstone klar med the Accidental Tourist (av Anne Tyler), ja förutsatt att jag blev godkänd då men det vill jag ju hoppas på. Gillar inte muntliga redovisningar. Får ofta, eller åtminstone för ofta enligt min smak, mest black out. Inte för att jag egentligen tycker det är jobbigt att prata inför andra människor men det känns lite obekvämt och mindervärdeskomplex är kanske en bra beskrivning av känslan som växer fram. Hur kan alla andra ha så bra saker att säga? Jag vill inte säga att det jag framför är värdelöst men det känns ofta som att jag inte riktigt förmedlar vad jag vill, kan ju hända att jag inbillar mig dock.

Annars kan jag rapportera att jag har träningsvärk efter gårdagens freepower pass, så idag blir det vilodag. Imorn ska jag nog prova på något nytt igen. Jag kan även rapportera att det regnade när jag cyklade till universitetet. Var helt plaskeblöt, är det så det ska vara nu? Hu. Kan det inte regna när jag inte behöver gå ut?

Jag är förresten jättehungrig. Ska kanske ta tag i det och sen återvända till mina böcker. Låter som en ganska klok idé (:

1 kommentar:

  1. Du gjorde säkert väldigt bra ifrån dig, va inte hårs mot dig själv tjejen!

    Vart tränar du?

    SvaraRadera