måndag 28 mars 2011

Dagens projekt

I rådande ögonblick håller jag på med ett storkok med bönor. Snällt mot plånboken när man är student som lever på studiebidrag + halvt lån. Pintobönor kokas det, har faktiskt aldrig ätit det så det blir desto mer spännande. Hoppas det är gott för jag körde i hela paketet på 800g torkade bönor (de har ju givetvis legat i blöt under natten). Har bara kokat bönor kanske två eller tre gånger innan så har ju inte direkt någon expertis.

I övrigt är det dags att på allvar ta sig en dust med Anne Tyler - The Accidental Tourist. Ska göra klart min bokredovisning idag är planen. Den ska visserligen inte redovisas förrän den 6 april, men imorn kommer faktiskt min pappa och hälsar på. Vore tradigt att kämpa med boken när han är här. Bokredovisningar på universitetet är onekligen mycket tyngre än vad de var på gymnasiet men å andra sidan så känns det som ett mycket bättre sätt än en töntig bokrecension. Nu måste man faktiskt ha läst boken. Bra början?

Annars? Borde:
- Dammsuga
- Plocka undan
- Kolla uppgifter till morgondagens lektioner

Ska:
- Träna (inga ursäkter godtages)

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar :) jag lyckades aldrig med bröd förrän jag insåg att nyckeln är att inte ha för mycket mjöl. Inte mer än receptet säger, oavsett om degen känns kladdig. Då blir det bra, gå på det!

    Och lycka till med din redovisning, vad är det du pluggar till?

    Kram!

    SvaraRadera